ملحق شدن امیرالمومنین علیه‌السلام به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در سفر حج

به نام خداوند همه مِهر مِهر وَرز

 

 

ملحق شدن امیرالمومنین علیه‌السلام به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در سفر حج

 

از سوى ديگر اميرالمؤمنين عليه‌السّلام با لشكرى از طرف پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله به نجران و سپس يمن رفته بودند كه هدف آن جمع آورى خمس و زكات و جزيه و نيز دعوت به اسلام بود. پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله هنگام حركت از مدينه نامه‌اى براى اميرالمؤمنين عليه‌السّلام فرستادند و دستور دادند آن حضرت نيز از يمن براى سفر حج حركت كند. لذا پس از پايان كارهاى محوله در نجران و يمن حضرت با لشكر همراه و نيز عده‌اى از اهل يمن -كه دوازده هزار نفر بودند- پس از احرام در ميقات عازم مكه شدند. با نزديك شدن پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله به مكه از طرف مدينه، اميرالمؤمنين عليه‌السّلام هم از طرف يمن به اين شهر نزديك شدند.
حضرت جانشينى در لشكر براى خود تعيين كردند و خود پيشتر به ملاقات پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله شتافتند و در نزديكى مكه خدمت حضرت رسيدند و گزارش سفر را دادند. پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله بسيار مسرور شدند و دستور دادند هر چه زودتر لشكر همراه را به مكه بياورد.
اميرالمؤمنين عليه السّلام به محل لشكر بازگشتند و همراه آنان -هم‌زمان با قافله‌ى پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله – روز سه شنبه پنجم ذى حجه وارد مكه شدند.
با رسيدن ايام حج در روز نهم ذى حجة، حضرت به موقف عرفات و سپس به مشعر و منى رفتند. بعد از آن اعمال حج را يكى پس از ديگرى انجام دادند، و در هر مورد واجبات و مستحبات آن را براى مردم بيان فرمودند.
 

این مقاله برای شما مفید بود؟

Related Articles

Leave A Comment?

پنج × دو =