چهره‌های سقیفه در برابر غدیر

به نام خداوند همه مِهر مِهر وَرز

 

چهره‌هاى سقيفه در برابر غدير

 

اهل سقيفه كه روز اول يك چهره بيشتر نداشتند اينك به سه چهره‌ى شاخص و صدها چهره كه تحت همان سه چهره خلاصه مى‌شد به جنگ غديريان آمده بودند.
اينان كه در روز اول باطن خود را كتمان مى‌كردند و فقط پشت سر غاصبان به نفع آنان شعار مى‌دادند، اكنون جهت گيرى هم نمودند و نشان دادند كه براى چه به نفع اصحاب سقيفه شعار مى‌دادند. گروهى بودند كه پيشانى‌ها از عبادت پينه بسته و ظاهر زاهدانه‌اى داشتند ولى با اين همه در مقابل على عليه‌السلام بودند.
گروهى اشخاص رياست طلب بودند كه در مقابل على عليه‌السلام قرار گرفته بودند. گروهى مال پرست بودند و به جنگ على عليه‌السلام آمده بودند. گروهى عياش بودند و در برابر اميرالمؤمنين عليه‌السلام قرار گرفته بودند. گروهى اظهار محبّت شديد نسبت به اسلام و پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله مى‌كردند و با اين همه در مقابل صاحب غدير ايستاده بودند!! گروهى بغض و عناد خود را نسبت به پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله نيز كتمان نمى‌كردند. عده‌اى مبانى تازه كه صراحت در ضديت با قرآن و پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله داشت مطرح مى‌كردند و در عين حال خود را وفادار به اسلام مى‌دانستند و از همان ديدگاه به جنگ اميرالمؤمنين عليه السلام آمده بودند.
 

قيافه‌هاى ظاهر فريب سقيفه در برابر غدير عنوان مقاله‌ی بعدی می‌باشد.

این مقاله برای شما مفید بود؟

Related Articles

Leave A Comment?

یک + هشت =