مقدمه – به یاد مهدی فاطمه سلام‌ الله‌ علیها

مقدمه
 
 

به نام مهدی آفرین

 

به یاد مهدی فاطمه سلام الله علیها

 

از دیرباز دیده‌ها چشم به راه اوست و دل‌ها برایش می‌تپد. کتاب‌های آسمانی او را معرفی کرده و هر نبشته بر او بشارت داده. مردمان هماره در خوشی‌ها و تنگنا‌های زمان او را در جان‌ خویش یافته‌ و در ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها چشم امید به او دوخته‌اند. در نادانی‌ها دانش او را یاد کرده‌اند و در بی‌سامانی‌ها، سامان حکومت او را به حسرت نشسته‌اند.
نامهربانی‌ها را با مهر او درهم‌شکسته و در ناداری‌ها، عطای او را آرزو کرده‌اند. تمامی ملّت‌ها، در واژگان گوناگون خود از او سخن‌‌رانده‌اند.
آخرین سفیر خلقت، از آغاز تا پایان رسالت، زمام‌داری‌اش را به ترسیم کشانیده‌اند، امّت خویش را با او آشنا کرده و در تفسیر و تأویل کتاب خدا، با صدها نکته از او یاد کرده‌اند.
هفتاد روز به پایان عمر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باقی بود. ایشان در آخرین پیام عمومیِ خود، در برابر یک‌صد و بیست هزار حاجی و زائر خانه‌ی خدا، باری دیگر گذشته‌ی خویش را تکرار کرده و به خلاصه کشیدند و تمامی آرمان‌های مردمان را در جمله‌هایی محکم و استوار، بیان فرمودند.
آخرین رسول الهی صلی الله علیه و آله در کنار برکه‌‌ی خم حدود سه ساعت هم‌دوش وصی‌اش، امیر ایمانیان علیه السلام، آیین جاودانه‌اش را بنیان نهادند و سنّت و روش پس از خویش را تا رستاخیز به دیدگان آویختند. در بخشی از این پیام آسمانی، پایه‌های حکومت جای‌نشین دوازدهم عجل الله تعالی فرجه را به دقّت بیان فرموده و هم‌چنین سی و دو ویژگی علمی،  اخلاقی، حکومتی و وظایف آن حضرت عجل الله تعالی فرجه را  ارائه نمودند. پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله  پرده از آراستگی‌های فرزند ابوطالب علیه السلام و خاندان مطهرش صلوات الله علیه اجمعین برکشیده و آخرین ذخیره ی الهی « القائم المهدی » عجل الله تعالی فرجه را از نسل خویش دانسته و به مردمان اعلام فرمودند.
پیام‌آور مهر الهی صلّی الله علیه و آله در خطابه ی غدیر، فریضه‌ی تبلیغ را برهمگان نهاده و مهم ترین بخش امر به معروف را درک و نشر این پیام دانسته‌اند.
اکنون که خداوند متعال منّت نهاده و ما را با بزرگ ترین دلیل حقّانیّت اسلام و امیرالمؤمنین علیه السّلام آشنا کرده، بایسته است حاضران به غایبان و فرزنداران به فرزندان در مورد امام‌شناسی و چشم به راهی او، پیام رسانند و خود در اصلاح جامعه شریک باشند تا مردمان با آشنایی او، خود را برای ظهورش مهیّا سازند.
خوانندگان گرامی! با آشنایی به ژرفای این خطبه، به عظمت خداوند، قرآن کریم، پیامبر صلّی الله علیه و آله، امیرمؤمنان علی علیه السلام، امام عصر عجل الله اتعالی فرجه الشّریف، جایگاه‌ها و فضیلت‌های بی کران دیگر معصومین علیهم السلام پی می‌بریم. در سایه‌ی چتر سرپرستی وصّی پیامبر علیهما السّلام و با ستایش به درگاه خداوند متعال که: «اللهمّ عرفنی نفسک .. عرفنی رسولک.. عرفنی حجتک»، حجت زمان، این پدرِ مهربان تر از هر پدر و مادر را در خطابه‌ی غدیر می یابیم و هر لحظه با انتظار فرجشان گامی در مسیر اصلاح و صلاح خود و جامعه برداشته و دین و آئین خود را نگاه می داریم.
به امید روزی که بر کعبه تکیه زده و می‌فرمایند: « اَلا یا اَهلَ العالَم اَنا َبقیّه الله …»
و ما لبیک‌گویان به سوی ایشان بشتابیم.
 

این مقاله برای شما مفید بود؟

Related Articles

Leave A Comment?

3 + 12 =