معرّفی امامان ضلالت و گمراهی

به نام خداوند همه مِهر مِهر وَرز

 

معرفى امامان ضلالت و گمراهى

 

از آن‌جا كه شناخت دشمنان ولايت از راه شناختن رؤساى آنان براى يافتن راه هدايت بسيار مؤثر است، پيامبر صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله مردم را به آينده‌اى آرام و بى‌خطر دل‌خوش ننموده است، بلكه خطرات و موانعى را كه بر سر راه مسلمين قرار خواهد گرفت به آنان گوشزد فرموده تا مبادا با صحنه‌هاى مزورانه‌اى مواجه شوند كه نتوانند حق را از باطل تشخيص دهند و فريب گمراهان را بخورند. حضرت سه پيش بينى اساسى در اين زمينه انجام داده‌اند:
1. به عموم مردم متذكر شدند كه از خود مطمئن نباشيد و از هواى نفس و فريب شيطان در حذر باشيد، و بدانيد كه اگر من از دنيا رفتم يا كشته شدم اين احتمال وجود دارد كه نه تنها گمراه شويد بلكه عقب گرد كنيد و به جاهليت برگرديد.
2. به مسلمانان خبر دادند كه در مقابل امامان بر حقى كه از جانب خدا براى شما معرفى كردم، امامان و رؤسايى خواهند بود كه مردم را به جهنم و آتش دعوت مى‌كنند. پس مواظب برخورد با چنين رؤساى گمراهى باشيد. همچنين خبر دادند كه امامتِ امامان بر حق را گروهى غصب مى‌كنند و به عنوان رياست طلبى و پادشاهى بر اَريكه‌ى آن مى‌نشينند، و سپس غاصبانه و ظالمانه و ناحق بودن آنان را براى مردم روشن كردند. در نهايت براى آن‌كه سر رشته‌اى از اين امامانِ ضلالت در دست مردم باشد با كنايه فرمودند: ‘آنان اصحاب صحيفه‌اند’، چرا كه بنيان و پايه‌ى تمام امامت هاى ضلالت و گمراهى ‘صحيفه‌ى ملعونه’اى است كه در كعبه امضا شد.
3. درباره‌ى امامان ضلالت و غاصبان خلافت و امامت دو مطلب اساسى فرمودند و تكليف آنان را تعيين كردند:
الف: آنان را مورد لعنت قرار دادند و اعلام كردند كه من و پروردگار از ايشان بيزاريم.
ب: خبر دادند كه نه تنها امامان ضلالت، بلكه ياران و تابعان و مؤيدانِ ايشان در پائين ترين درجه‌ى جهنم خواهند بود.
 

این مقاله برای شما مفید بود؟

Related Articles

Leave A Comment?

5 × 2 =